Mondhygiënist Almere

Een goede mondhygiëne is erg belangrijk voor een mooi en gezond gebit. Een regelmatig bezoek aan de mondhygiënist draagt hieraan bij. De mondhygiënist richt zich op preventie en helpt bij het voorkomen van tandbederf en tandvleesproblemen. Je kunt onder andere terecht bij de mondhygiënist om:

• Bloedend tandvlees te verhelpen
  • Een slechte adem op te lossen
  • Tandplak en tandsteen te verwijderen
  • Vullingen te polijsten
  • Fluoride aan te brengen
  • Advies te krijgen over mondverzorging

Maak een afspraak met een van de mondhygiënisten van Praktijk de Waterval door te bellen naar 036 547 0270.

Mondhygiënisten van Tandartsenpraktijk De Waterval

Tot het tandheelkundig team van Tandartsenpraktijk De Waterval behoren zes mondhygiënisten. Zij zorgen er graag voor dat jij na je afspraak met een stralende lach de deur uit gaat.

Tarieven mondhygiënist

De tarieven voor mondhygiëne worden, net als de tarieven voor tandheelkundige behandelingen, jaarlijks vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit. Je kunt alle tarieven bekijken op de tarievenpagina. Voor kinderen worden bezoeken aan de mondhygiënist vergoed vanuit het basispakket. Wanneer je 18 jaar of ouder bent, moet je aanvullend verzekerd zijn om in aanmerking te komen voor een vergoeding.

Veelgestelde vragen over de mondhygiënist in Almere

Doet een behandeling bij de mondhygiënist pijn?

De meeste behandelingen bij de mondhygiënist doen geen pijn. Polijsten doet bijvoorbeeld helemaal geen zeer, maar het kan wel een beetje kietelen. Tandsteen verwijderen kan wel wat onprettig aanvoelen, maar doet over het algemeen ook geen pijn. Geef pijn direct aan bij uw mondhygiënist, zodat de behandeling kan worden aangepast.

Hoe weet ik of mijn tandvlees gezond is?

Gezond tandvlees is roze van kleur, is niet ontstoken en vormt zich goed om de tanden en kiezen. Ook bloedt het niet wanneer u poetst. Ontstoken tandvlees kunt u voorkomen door goede mondhygiëne en regelmatig uw gebit te laten controleren en schoonmaken door een mondhygiënist.

Hoe voorkom ik gaatjes in mijn tanden en kiezen?

De belangrijkste tip om gaatjes te voorkomen is tweemaal daags uw tanden te poetsen. Ook raden we u aan om zo weinig mogelijk suiker te eten en te drinken. Door de bacteriën in uw mond worden deze suikers omgezet in zuren, die het glazuurlaagje van uw tanden aantasten. Hoe dunner het glazuurlaagje, hoe groter de kans op gaatjes.

Welk type tandenborstel is de beste keuze?

Een elektrische tandenborstel is de beste keuze voor een goede mondhygiëne, omdat die gemiddeld meer tandplak verwijdert dan een handtandenborstel. Ook kunt u met een elektrische borstel eenvoudiger de druk van het poetsen controleren. Te hard poetsen kan leiden tot het terugtrekken van uw tandvlees.

• Openingstijden:

Maandag07.00 - 21.00 uur